Mitt ansvar på arbetet

16.01.2019

Små saker betyder så mycket...........Som att hälsa på arbetskamrater.

Vad jag har för uppgifter och kollegor på jobbet spelar stor roll för min arbetsmiljö (det speglar sig i hur jag mår och känner), men jag är själv ytterst ansvarig för min del av välmående och personlig utveckling. Engagemang, tillit och uppmuntran kan vara tre viktiga delar som jag kan bidra med på mitt jobb.

Jag har ett mål varje dag innan jag går på jobbet. Det kan vara att jag uppmuntrar (ge beröm) kollegor till att berätta om deras ideér och tankar. Ger positiva kommentarer om kollegans klädsel/egenskaper/humor eller idéer. Fråga min kollega något som inte har med jobbet att göra (för att lära känna personen ännu bättre, att vara nyfiken). Ta med arbetskamrater i samtalet och gör alla delaktiga. Är omtänksam och bryr mig om mina kollegor och dessutom tar jag med mig positiv energi som ger upphov till skämt och skratt under dagen.

Kanske finns det dom som inte är som jag, men det är deras problem. Jag tar mitt ansvar!

Hur gör du för att bidra med en god stämning och trivsel på ditt jobb?